ابتدا با این جمله شروع میکنیم که بسیاری از افراد، حتی خود افراد تیم کمپانی تسلا، محصولات این شرکت را لوکس نمیدانند. تسلا اتومبیلهای خود را پریمیوم میداند، چرا که از بسیاری از خودروهای عادی گران تر اند. طبیعتا یک خودرو پریمیوم نسبت به یک خودرو لوکس عادی هم خاصتر است.
با این وجود، محصولات تسلا از سوی وب سایتها و مجلههای تخصصی خودرو، در دسته اتومبیلهای لوکس جای میگیرند. چنان که همه رتبه بندیها و جوایز اهدا شده به این خودروها هم، گواه لوکس بودن آنهاست.
اگرچه این واقعیت وجود دارد که خودروهای تسلا به هیچ وجه قابل مقایسه با برندهای لوکس آلمانی نیستند، اما گویی تسلا میخواهد بسیاری از معادلات را بر هم بزند. به گونهای که در عمل، تسلا توانسته رتبه چهارمین برند لوکس بازار آمریکا را از آئودی سلب کند! این نتیجه با توجه به آمارهای جمع آوری شده در سال ۲۰۲۰ گرفته شده است.
اگرچه تسلا هنوز از سه برند لوکس در آمریکا، عقبتر است، اما با روند رشدی که این شرکت طی میکند، هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک، از آن سه هم پیشی بگیرد.
تسلا در سال ۲۰۲۰ توانست بیش از ۲۰۰,۵۰۰ دستگاه خودرو در ایالات متحده به فروش برساند. در حالی که فروش آئودی فقط ۱۸۳,۶۰۰ دستگاه بود. حال آنکه در ۲۰۱۹، تسلا در آمریکا به اندازه ۵۰,۰۰۰ دستگاه فروش کمتری از آئودی داشت! اما سه برند لوکس برتر در بازار آمریکا در سالی که گذشت، به ترتیب، ب ام و، لکسوس و مرسدس بنز بودند.
طبق آمار رسمی انتشار یافته از سوی رسانهها، ب ام و ۲۸۷,۲۵۹ دستگاه، لکسوس ۲۷۱,۳۸۴ دستگاه و مرسدس بنز ۲۶۵,۶۰۰ دستگاه در آمریکا فروش داشته اند.
در واقع بنا به آمارها، تسلا فقط به اندازه ۶۵,۰۰۰ دستگاه از مرسدس بنز عقب مانده است! این در شرایطی است که تسلا فقط سازنده خودروهای الکتریکی است و بی شک اگر این برند هم به مانند مرسدس، خودروهای بنزینی و دیزلی را در سبد فروشش داشت، اوضاع کاملا تغییر میکرد.
اینکه شما به تسلا به عنوان یک برند لوکس اعتقاد دارید یا نه، اصلا مهم نیست! این استارتاپ آمریکایی، روز به روز بزرگتر میشود و به زودی یکی از سردمداران بازار خودرو جهان خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید